TV commercial and brand refresh for Vertigoheel

Over 40 percent of all people over the age of 60 suffer from occasional dizziness. A lot of times it remains untreated because most people don’t know that something can be even be done to help their problem. This is a huge potential that market leader Vertigoheel can tap into. The goal: Reach 18 million people living with untreated vertigo and massively expand the brand awareness of Vertigoheel. The method: A TV spot at prime time on two of the biggest stations in Germany: ARD and ZDF.
Facts and figures

Client:
Biologische Heilmittel Heel GmbH

Branch:
Healthcare

Link:
https://www.vertigoheel.de/

In 5 words:
TV spot
Photoshoot
OTC
360° campaign
Patient communication

[Translate to English:]
It’s a TV debut for Vertigoheel. Until now the brand was mainly active on radio, in print, and at POS. As part of their new campaign, the brand also got a design refresh and new photo language: a great way to evolve the brand to maintain and expand market leadership.
Gruppe von Menschen im freien unterhalten sich miteinander Gruppe von Menschen im freien unterhalten sich miteinander
TV-Spot Drehset im Freien TV-Spot Drehset im Freien
Filmcrew filmt von einem Auto aus Filmcrew filmt von einem Auto aus
The strengths of Vertigoheel are clear: it contains purely natural ingredients, is particularly well tolerated and effectively helps against dizziness – enabling a return to a normal, active life. These messages had to shine clearly in the communication. By focusing on the solution and not the problem the joy and freedom of living a life without dizziness is the main takeaway.
Dame mit orangenem Pulli lächelt in die Kamera Dame mit orangenem Pulli lächelt in die Kamera
Zwei Frauen und zwei Männer machen einen Spaziergang im Grünen Zwei Frauen und zwei Männer machen einen Spaziergang im Grünen
Eine Dame in orangenem Pulli steht neben ihrem Fahrrad Eine Dame in orangenem Pulli steht neben ihrem Fahrrad
A positive, natural environment with real people in an everyday situation is the central focus of the Vertigoheel brand refresh. The photograhpy captured alongside the TV spot production reinforce the story in digital and print touchpoints. After all, a consistent, cross-media look & feel and stringent messaging are the be-all and end-all for a successful brand presence.
Zwei Männer besprechen das Storyboard im Büro Zwei Männer besprechen das Storyboard im Büro
Storyboard auf Papier ausgedruckt Storyboard auf Papier ausgedruckt
Vertigoheel Produktabbildung mit Nr. 1 Störer Vertigoheel Produktabbildung mit Nr. 1 Störer
Bei Schwindel - Vertigoheel® Bei Schwindel - Vertigoheel®
The design refresh successfully clarified, standardized and simplified the existing brand elements.
Vertigoheel Produktbroschüre Vertigoheel Produktbroschüre
Vertigoheel Apothekenaufsteller Vertigoheel Apothekenaufsteller
The creation of clear rules ensure a stringent brand image across all channels and lays the foundation for greater recognition and clearer differentiation from the competition.
Digitale Anzeige von Vertigoheel in einer Apotheke Digitale Anzeige von Vertigoheel in einer Apotheke
Social Media Auftritte und Teaser von Vertigoheel Social Media Auftritte und Teaser von Vertigoheel
Filmcrew und Personen mit Regenschirmen Filmcrew und Personen mit Regenschirmen
Herde Schafe auf einer Wiese Herde Schafe auf einer Wiese
Whether it was constant rain or a sheep invasion - nature kept the team on its toes and caused a surprise or two on set. But after all, good planning is half the battle. And the perfect result speaks for itself.

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